Årsmøte 17. mars 2013 kl. 15:00

Posted by on mar 10, 2013 in nyheter | One Comment
Årsmøte 17. mars 2013 kl. 15:00

Det er klart for årsmøte i Norges Rulleskøyteforbund. Den 17. mars. Oppmøte klokka 15:00 hjemme hos Jonas Bødtker. Adressen er: Jens Bjelkes gate 81 i Oslo. Alle medlemmer og ikke-medlemmer er hjertelig velkommen. Men husk, for å ha stemmerett i saker som taes opp må du ha fullverdig medlemsskap. Du kan melde deg inn her. For de som ikke kan møte eller ikke bor i Oslo legges det ut live-stream av møtet her på rulleskoyter.no så de som vil kan følge gangen i møtet.

Se fullstendig saksliste og bli kjent med kandidatene i posten!

Saksliste for Norges Rulleskøyteforbunds årsmøte 2013

1. Konstituering
  2. Valg av møteleder/referent
  3. Godkjenning av inkalling og dagsorden
  4. Årsberetning 2012
  5. Regnskap 2012
  6. Vedtektsendringer:
    • Antall i styret (6 stk. maks)
    • Endre tidspunkt for årsmøtet
    • Krav om å ha vært/være aktiv utøver for å være fullverdig medlem
    • Styreleder og nestleder skal velges av styret
  7. Innsendte saker
    • Enighet om en konkret tilrettelegging på skateparker for rulleskøyter.
    • Lage et skriv med krav fra NRSF
    • Dialog med kommunen / Be om å bli inkludert i parkutvikling
    • Samarbeid med Oslo skateboardklubb
    • Samarbeid med Roller Derby folka?
    • Samarbeid med BMX
    • Egne tider i skateparker, sammen med BMX
    • Lage en objektiv test på div. skateparkleverandører som Betongpark AS,Scansis, Park Og Utemiljø A/S og Verktøy I Lufta. Denne testen kan sendes inn til parkvesenet slik at kommunen får oversikt over hvilke private firmaer de bør forholde seg til.
    • Samarbeid med NORB og/eller BMX org. i.f.m denne testen.
    • Samarbeid Oslo Skateboardklubb i.f.m denne testen.
  8. Valg styremedlemmer
  9. Valg styreleder
  10. Årsplan/hva vi ønsker å gjøre 2013
    • Søke støtte hos diverse fond (forslag mottas med takk)
    • Søke støtte hos Grafill?
    • Legathåndboka
    • Promopakke/promotere mot sponsorer osv.
  11. Evaluering av konkurranser
    • TSG
    • Arena
    • Battle of the fjords

Disse stiller til valg

• Mathis Marien
  • Kim Halse
  • Jon Arne Berg
  • Jonas Bødtker
  • Jon André Danning
  • Olav Norheim
  • Julius Josefsen

Styreleder

• Jonas Bødtker
  • Olav Norheim

Mer om kanditatene

jon-danning

Jon André Danning (47), Oslo – Stiller som: styremedlem.

Hei! Vil stille som kandidat til nytt styre i Nrsf. Jeg er pappaen til Martin Danning.

Jeg er 47 år gift 3 barn. Arbeider som prosjektleder i et entreprenørfirma. Er stort sett med i alle konkurranser i Norge og litt i utlandet. Har ofte med oss andres barn med på turer / konkurranser.

mathis-marien

Mathis Marien (24), Kristiansand – Stiller som: styremedlem.

Her er to punkter jeg gjerne ønsker at styret skal ta opp til dagsorden.

1. Hentet fra spalten foreningens oppgaver : «Bidra til tilpasning av skateparker for rulleskøyter på lik linje med andre idretter.» Er det mulig at styret kan bli enig om en konkret tilrettelegging på skateparker for rulleskøyter? Jeg ønsker et løsningsorientert  forslag som kan gis under planlegging av skateparker. forslaget kan for eksempel innebære railbokser, elementer, buet overganger fra bank til gulv. Felles interesser med BMX-ere er viktig å få frem i forslaget, ettersom vi vil også gjøre forholdene bedre mellom oss og andre idretter.
2. Sammen med Norsk Organisasjon For Rullebrett (NORB) kan vi lage en objektiv test på div. skatepark leverandører som Betongpark AS, Scansis, Park Og Utemiljø A/S og Verktøy I Lufta. Denne testen kan sendes inn til parkvesenet slik at kommunen får oversikt over hvilke private firmaer de bør forholde seg til. Park Og Utemiljø a/s er et eksempel på kostbare modul-anlegg som ikke holder mål.

I styret vil jeg fortsette å jobbe for å fremheve våre interesser. Som representant i styret er det lettere å få gjennomslag når jeg henvender meg til skateparkprodusenter.

olav

Olav Norheim (25), Trondheim/Oslo – Stiller som: styremedlem, styreleder.

Jeg ønsker å stille til valg som styremedlem i Norges Rulleskøyteforbund. Jeg har vært styremedlem tidligere og ønsker å fortsette å bidra med å styrke miljøet i norge.

jab

Jon Arne Berg (25), Oslo – Stiller som: styremedlem.

Med denne mail melder jeg meg offisielt inn i kampen om å forbli styremedlem i NRSF.

Jeg er en glad og kjekk guttekropp med visual skillz beyond the moon!

julius

Julius Josefsen (30), Oslo – Stiller som: styremedlem.

Jeg heder Julius Josefsen og er 30 år gammel og bor i Oslo, Jeg har skatet så hardt som muligt de sidste 19 år. Har aldrig kjedet meg på Blades en eneste dag, og av samme grunn har jeg lyst på at fortsette mange år til! Da vores niche er så liten som den er her i landet, så må vi jobbe målrettet for at få til kule events, bra obstacles i skateparkerne, og generelt legge til rette så miljøet kan fortsette at utvikle seg og kanskje til og med spytte en pro ut i verden, engang ibland.

Vi er heldige som har så bra og sammensatt/kjørt en gjeng, dette er verd at ta vare på, derfor stiller jeg opp.

jonasJonas Bødtker (29), Oslo – Stiller som: styremedlem, styreleder.

Jeg ønsker med dette gjerne å stille til gjenvalg i styret, og gjerne som styreleder. Jeg vil fortsette å jobbe for denne sporten/aktiviteten/livsstilen og gjøre mitt beste for at flere skal oppdage rulleskøyter som en positiv aktivitet, og ikke minst oppdage det flotte, inkluderende miljøet vi alle er så stolte av. I tillegg ønsker jeg at sporten får den eksponeringen og cred’en den så inderlig fortjener.

kimKim Halse (29), Oslo – Stiller som: styremedlem.

Som tidligere styremedlem at NRSF, kjenner jeg godt til hvordan organisasjonen drives, og mener derfor at jeg er godt egnet til jobben. Vi er jo en liten sport, og jeg er kjent med utfordringer og problemstillinger vi står ovenfor i fremtiden.Jeg har også kjennskap til de fleste i miljøet, og drives av å skape samhold og trivsel. Jeg håper dere vil gi meg sjansen til å fortsatt dele min kompetanse, for å drive denne organisasjonen til nye høyder.

Velkommen til årmsøtet!

– Styret